Kako da uradite 101 stvar u 1001 dan ( i promenite svoj život tokom ovog procesa)

Da li biste želeli da uradite sve stvari o kojima samo maštate? Upravo sam završio 101 stvar za 1001 dan, pored toga što sam bio presrećan i završio sve što sam hteo, takođe sam promenio sopstveni život postajući samouvereniji, društveniji i veći avanturista. Upoznao sam mnogo ljudi koji naprave listu stvari koje žele da urade i posle dva tri meseca zaborave da su je i napravili .

Otkiriću vam devet saveta kako da na što uspešniji način obavite sve zadatke sa vaše liste od 101 stvari u 1001 dan i o promeni vašeg života tokomovog perioda.

 

1.Otkrijte vaše slabosti i strahove, i pronađite način da se suočite sa njima

Hajde da se suočimo sa našim slabostima. Napravite listu osobina na kojima želite da radite i koje želite da poboljšate i razmislite o nekim konkretnim merama koje možete da preduzmete. Na primer, ja sam napravio listu, jedna od stvari je bila da se ne žalim na dane radne nedelje. Bila je to moja loša navika. Pročitao sam savet kako da postignem to, i bilo mi je potrebno par dodatnih dana vežbe i pokušavanja, dok nisam prestao da se žalim. I kada se izazov završio, imao sam znatno veću kontrolu nad svojom negativnošću. Takođe sam imao i druge strahove, strah da stvari obavljam sam, strah od visine, kao i loše navike poput neizlaženja iz kuće, bio sam gadljiv, sve sam odugovlačio. Na kojim biste vi osobinama voleli da poradite? Napravite svoju listu izazova koja će vam pomoći.

2.Učinite obične stvari zabavnim

101 stvar je puno stvari, stoga zapamtite da ne treba svaka stvar na vašoj listi da bude događaj koji će se desiti samo jednom u životu. Stavite na listu samo nekoliko stvari koje želite da uradite u bliskoj budućnosti, ali takođe i velike stvari koje želite da uradite pre nego što umrete, i počnite sa njima. Da li ste poželeli da skačete sa padobranom, da odete na odmor iz snova, ili da trčite sa bikovima? Počnite sa interesantnim stvarima sa kojima se ranije nikada niste susreli, ali da ipak budu ostvarlljive, jer imate samo sledeće 2.75 godine. Onda dodajte manje fascinantne stvari koje ste takođe oduvek želeli da probate. Konačno, uključite neke stvari koje nikada niste probali ili ste ih već uradili i nikada ih niste ponovili. Na primer, jedna od stvari sa liste želja koje želim da uradim pre nego što umrem, uključuje odlazak u Grčku, čas trapeza i putovanje na koje ću otići sam. Neke manje uzbudljive stvari, koje takođe pričinjavaju veliko zadovoljstvo kao odlazak na trke Formule 1, skakanje sa litice i da naučim da žongliram. Imam puno običnih zadataka koje nikada nisam ni pokušao da uradim, da sam napravim pastu, da odem na trening Zumbe i da probam sarmice od ovčijih iznutrica. Takođe su postojali zadaci koji su podrazumevali stvari koje sam voleo da radim i želeo sam ponovo da ih uradim: da berem jagode, da pravim fondi i da se kupam sa decom u reci.

3. Podeli sa drugima

Neočekivana povlastica rada na mojoj listi bilo je to što sam morao da izađem iz svoje ljušture i da uključim široki krug ljudi u svoj život. Kao introvertna osoba, često sam izbegavao društvene događaje, ali kako su ljudi čuli za moju listu, stalno su me zapitkivali kako napreduje i izražavali su zainteresovanost da neke stvari urade zajedno sa mnom. Da li je to bila vožnja rodea, pravljenje piva, ili pucanje iz puške, bilo je toliko zanimljivo proširiti krug ljudi i uključiti ih u obavljanje zadataka sa liste.

4.Stekni nove veštine

Zadaci koji zahtevaju veštine koje ne poseduješ, pomoći će ti da ih stekneš. Na primer, ja ne umem da sviram gitaru, ali na mojoj listi se našlo sviranje pesme koju sam naučio pre 30 godina. Uspešno sam rešio zadatak, prvobitno sam pronašao pesmu, onda sam naučio da čitam note, i onda sam uvežbavao akorde. Prišao sam zadatku kroz kratku svakodnevnu desetominutnu vežbu, napredak sam zapazio već posle samo nedelju dana. Isto je bilo i sa žongliranjem, iako je izgledalo da neću uspeti, mali napredak se takođe video posle jedne nedelje svakodnevnog vežbanja. Jedan od zadataka bio je da naučim pesmu od 131 stiha, noseći stihove sa sobom vežbao sam ih nekoliko puta svakog dana.

5. Budite fleksibilni

Ukoliko pravite listu da se zabavite ili da radite na sebi, važno je da budete fleksibilni. Ukoliko postoje neki faktori koji onemogućavaju obavljanje vašeg zadatka , kao što će verovatno i postojati, razmislite o zadatku i vidite da li postoji neka razumna izmena. Kao svetski putnik nisam mogao da dam krv, ali sam zato u zamenu dao primerak srži Američkom institutu. Takođe sam planirao da okrečim oljuštena garažna vrata, ali kako su se slomila pre nego što sam ih okrečio, prekrio sam ih grafitima. Vi ste sudija, vi postavljate pravila. Na primer, jedan od mojih sinova se bunio jer slušanje audio knjiga ne može da bude isto kao i čitanje klasika, ali sam ja smatrao da može;  smatrao sam da se tako  približavam ciljevima koje sam sebi postavio. Jednom sam imao priliku da se maskiram u zombija, i to sam računao kao preobražaj koji se nalazio na mojoj listi.

6. Istražite vašu okolinu

Nije potrebno da proputujete ceo svet u potrazi za avanturom, otrkrijte nove stvari u mestu u kom živite. Posetio sam “Roadside America”, “Road Food” restorane, i muzeje u kojima nikada nisam bio. Tako sam posetio mesto najboljeg čizburgera i tako sam jeo najbolju picu uNew Haven-u.

7.Držite se rasporeda

Da biste se držali rasporeda, potrebno je da obavljate jedan zadatak na svakih deset dana. Nekada ćete napredovati, nekada nećete, ali ako listu držite na umu pomoćiće vam da ostanete na pravom putu. Koristio sam kalendar za zadatke koji su zavisili od godišnjeg doba, koristeći kalendar, tako bih planirao šta ću raditi vikendom tokom nedelje. Da li je to bilo muženje krava ili čas slikanja, uvek se nešto interesantno nalazilo na horizontu.

8.Budi odgovoran

Napravi listu i podeli je sa svojim prijateljima. Možete je podeliti čak i na Facebook-u. Možda čak poželite da pokrenete svoj sopstveni blog ili da tvitujete svoja iskustva i napretke? Deljenje liste sa drugima učiniće vas motivisanim i odgovornim.

9. Pretražite druge liste

Day Zero je bogat izvor ideja i inspiracija. Otkrivajući ideje drugih i pokušavajući nove stvari, osetićete kako rastete i kako se menjate dok radite na svojoj listi

Započnite novu godinu birajući 101 stvar koja će vam dozvoliti da napadnete samog sebe, da se suočite sa sopstvneim strahovima,kao i da imate puno avantura sa svojom porodicom i prijateljima.

 

Tekst preuzet i preveden sa http://www.pickthebrain.com/blog/101-things-to-change-your-life/

One Response to “Kako da uradite 101 stvar u 1001 dan ( i promenite svoj život tokom ovog procesa)”

  1. Štitonoša Says:

    Odličan tekst! Hvala🙂


Leave a Reply

