Uspeh je lak, kao i zanemarivanje

Ljudi me često pitaju kako sam postao uspešan u vremenskom razdoblju od šest godina, dok mnogi koje poznajem to nisu uspeli. Odgovor je jednostavan: stvari koje su mi lake da uradim, njima su bile teške. Uvideo sam da mi je lako da postavim ciljeve koji bi mi promenili život. Oni to nisu uvideli. Uvideo sam da mi je lako da čitam knjige koje bi mogle da utiču na moje razmišljanje i ideje. Oni to nisu uvideli. Uvideo sam da mi je lako da pohađam časove i seminare, da budem okružen uspešnim ljudima. Oni su rekli da to verovatno ne bi ništa značilo.

Ako bih morao sve to da saberem, rekao bih da ono što sam uvideo, da je meni lako da uradim, njima to nije bilo. Šest godina kasnije, ja sam milioner, a oni još uvek okrivljuju ekonomiju, vladu, politiku kompanije, a ipak zanemaruju osnovne, lake stvari.

U stvari, glavni razlog zašto većina ljudi ne radi ono što bi trebalo i mogu, može da se svede na jednu reč: zanemarivanje.

Nije problem u nedostatku novca, banke su pune. Nije problem u nedostatku prilika, Amerika i kao većina slobodnog sveta, natavlja da nudi jedinstvene i najobilnije šanse u poslednjih šest hiljada godina pisane istorije. Nije problem u nedostatku knjiga, biblioteke su pune knjiga i skoro su besplatne! Nije problem u školama, učionice su pune dobrih profesora. Imamo mnoštvo ministara, vođa i savetnika.

Sve što nam je ikada potrebno da postanemo bogati, moćni i prefinjeni je u našem dometu. Glavni razlog zašto toliko malo ljudi iskoristi sve što imamo je prosto zanemarivanje.

Zanemarivanje je kao infekcija. Ako se nešto ne uradi povodom nje, proširiće se kroz ceo sistem i na kraju dovesti do potpunog sloma mogućeg radosnog i uspešnog ljudskog života.

Ne radeći stvari koje znamo da bi trebali, dovodi do osećaja krivice, a ona dovodi do erozije samopouzdanja. Kako se naše samopouzdanje smanjuje, tako i nivo naših aktivnosti pada. Opadanjem aktivnosti, naši rezultati neminovno su sve lošiji. Kako naši rezultati trpe, tako i naš stav počinje da slabi. Kako stav počinje da pokazuje lagano pomeranje od pozitivnog ka negativnom, naše samopouzdanje se još više smanjuje i tako u krug.

Moj predlog je da kada imate izbor “lakog” i “ne toliko lakog”, da ne zanemarite da uradite najjednostavnije, osnovno, “lako”; aktivnosti koje mogu da vam promene život.

 

Tekst napisao Džim Ron, jedan od najpoznatijih američkih motivacionih govornika, pisa i preduzimača. Tekst preuzet sa http://www.livinglifefully.com/flo/flosuccessiseasy.htm

Leave a Reply

