Prvi svitak – Danas počinjem novi život

Danas počinjem novi život.

Danas odbacujem staru kožu, koja je predugo patila od modrica neuspeha i rana mediokriteta.

Danas se ponovo rađam i moje rodno mesto je vinograd gde ima plodova za sve.

Danas ću ubrati grožđe mudrosti sa najviših i najbogatijih loza u vinogradu, jer su one zasađene od najmudrijih koji su bili pre mene u mojoj profesiji, generacija za generacijom.

Danas ću uživati u ukusu grožđa sa ovih loza i zaista ću progutati seme uspeha i novi život će se razviti u meni.

Karijera koju sam odabrao je krcata mogućnostima, a ipak je puna slomljenih srca, očaja i tela onih koji nisu uspeli, nabacani jedno na drugo, bacaće senku na sve piramide sveta.

Ipak neću pokleknuti, kao ostali, jer u mojim rukama držim mape, koje će me voditi kroz opasne vode do obale, koje su već juče bile samo san.

Neuspeh neće biti nagrada za moje muke. Kao što priroda nije snabdela moje telo da izdržava bol, tako nije snabdela ni moj život da pati zbog neuspeha. Neuspeh, kao bol, je stran mom životu. U prošlosti sam ga prihvatio kao što sam prihvatao bol. Sada ga odbijam i spreman sam za mudrost i principe koji će me usmeravati kroz senke u svetlost bogatstva, pozicije i sreće mnogo veće od mojih najluđih snova, dokle god mi zlatne jabuke iz Hesperidnog vrta ne budu bile ništa više do moja pravična nagrada.

Vreme podučava svim stvarima onoga koji živi večno, ali nemam to bogatstvo večnosti. Ipak, sa svojim udeljenim vremenom, moram vežbati umetnost strpljenja jer priroda nikad ne deluje u žurbi. Da bi se stvorila maslina, kralj svih drveća, potrebno je stotine godina. Crni luk je star za devet nedelja. Živeo sam kao crni luk. Nije me zadovoljilo. Sada ću postati najveće od svih maslina i, uistinu, najveći prodavac.

Kako će ovo biti postignuto? Nemam ni znanje, niti iskustvo da postignem velika dela i već sam se sapltao o neznanje, upadao u bare samosažaljenja. Odgovor je prost. Nastaviću svoje putovanje nesputan težinom nepotrebnog znanja i instinktom daleko većim, od bilo koje zveri u šumi; vrednost iskustva je precenjena, uglavnom od strane staraca koji klimaju glavom mudro i pričaju gluposti.

Vaistinu, iskustvo nas temeljno uči, ali ipak njene instrukcije proždiru čovečije godine tako da njene lekcije splašnjavaju vremenom koje je potrebno da se dostignu njene specijalne mudrosti. Na kraju je protraćeno na mrtvog čoveka. Dalje, iskustvo je uporedivo sa modom, akcija koja je dokazana uspešnom danas, biće neuspešna i nepraktična sutra.

Samo principi opstaju i njih sada posedujem, jer zakoni koji me vode do velikih dela, nalaze se u rečima ovih svitaka. Ono što će me naučiti više služi da spreči neuspeh, nego da se stekne uspeh, jer šta je uspeh nego stanje svesti? Ko će, među hiljadama mudraca, definisati uspeh istim rečima, ipak neuspeh se uvek opisuje na isti način. Neuspeh je čovekova nemogućnost da dosegne svoje ciljeve u životu, kakvi god da su.

Vaistinu, jedina razlika između onih koji nisu uspeli i onih koji su uspeli u životu, su njihove navike. Dobre navike su ključne za uspeh. Loše navike su otključana vrata za poraz. Zato, prvi zakon koju ću poštovati, koji prethodi svim ostalim je – stvoriću dobre navike i postaću njihov rob.

Kao dete sam bio rob svojim impulsima; sada sam rob svojim navikama, kao svi odrasli. Predao sam svoju slobodnu volju godinama sakupljanim navikama i dela iz prošlosti života su već obeležila moj put, koji preti da porobi moju budućnost. Moje aktivnosti su pod vlašću apetita, želja, predrasuda, pohlepe, ljubavi, straha, okruženja, navika i najgora od svih je navika. Zato, ako moram biti rob navikama, neka budem rob dobrim navikama. Moje loše navike će biti uništene i moje nove brazde su spremne za dobro seme.

Stvoriću dobre navike i postati njihov rob.

Kako ću postići tako težak poduhvat? Kroz ove svitke, biće učinjeno, jer svaki svitak sadrži principe koji će oterati lošu naviku iz mog života i zameniti je onom koja će me dovesti bliže uspehu. Jer to je još jedan od zakona prirode, samo navika može da zameni drugu naviku. Zato, da bi ove pisane reči ispunile njihov cilj, moram da se disciplinujem prvom navikom, koja glasi:

Čitaću svaki svitak trideset dana na prepisan način, pre nego što nastavim na sledeći.

Prvo, čitaću u tišini kada ustanem. Onda ću ih čitati u tišini kada završim ručak. Na kraju, čitaću pre nego što legnem na kraju dana, i najbitnije, ovog puta ću ih čitati naglas.

Sledećeg dana ću ponoviti ovu proceduru i nastaviću na isti način sledećih trideset dana. Onda ću preći na sledeći svitak i ponoviti ovu proceduru još trideset dana. Nastaviću na ovaj način sve dok ne proživim sa svakim svitkom trideset dana i njihovo čitanje ne postane navika.

Šta će biti postignuto ovom navikom? Ovde leži skrivena tajna svih ljudskih dostignuća. Kako ponavljam reči svakog dana vrlo brzo će postati deo mog aktivnog uma, ali najvažnije, takođe će prodreti u moj drugi um, taj tajnoviti izvor koji nikad ne spava, koji stvara moje snove i koji me često natera da delam na načine koje ne odobravam.

Kako se reči ovih svitka konzumiraju misterioznim umom, počeću da se budim, svakog jutra, sa vitalnošću kakvu ranije nisam poznavao. Moja energija će porasti, moj entuzijazam će porasti, moja želja da se susretnem sa svetom će prevazići svaki strah, za koji sam znao svakim buđenjem, i biću srećniji nego što sam mislio da je moguće u ovom svetu nesloge i muke.

Na kraju, reagovaću na sve situacije sa kojima se suočim kao što su me svitci naučili i uskoro će ove akcije i reakcije postati lake za izvođenje, jer svako delovanje sa vežbom postaje lako.

Tako se nova i dobra navika rađa, jer kada delovanje postane lako kroz stalno ponavljanje, postane zadovoljstvo da se radi i ako je zadovoljsto da se radi, onda je u čovekovoj prirodi da se često ponavlja. Kada radim, često postane navika i postanem njen rob i pošto je to dobra navika, to je moja volja.

Danas počinjem novi život.

Danas se svečano zaklinjem sebi, da ništa neće da uspori rast mog novog života. Neću propustiti ni dan čitajući jer dan ne može da se nadoknadi, niti može da se zameni drugim. Ne smem, neću, prekinuti dnevnu naviku čitanja ovih svitaka i ,vaistinu, trenuci svakog dana utrošeni na ovu novu naviku su mala cena za sreću i uspeh koji će biti moji.

Kako čitam i ponovo čitam reči iz ovih svitaka koji slede, nikada neću dozvoliti da me kratkoća svakog svitka, niti jednostavnost njegovih reči, nateraju da se prema pouci iz svitka lako odnosim. Hiljade grožđa se izgazi da bi se napunila jedna flaša vina, i koža i pulpa grožđa se baca pticama. Tako je i sa ovim grožđem mudrosti iz davnina. Mnogo toga treba da se filtrira i baci u vetar. Samo prava istina leži destilovana u rečima koje slede. Piću kako je napisano i neću proliti ni jednu kap. I seme uspeha ću progutati.

Danas moja stara koža postaje prah. Hodaću uspravno među ljudima i oni me neće poznati, jer sam od danas, novi čovek, sa novim životom.

2 Responses to “Prvi svitak – Danas počinjem novi život”

  1. Darja Says:

    Haj, željela bih znati koja je knjiga i autor, kdje su zaoisani ti svitki. Hvala!

    • dnevnadozamotivacije Says:

      Og Mandino – The greatest salesman in the world.


Leave a Reply

