Počnite od sebe

Na grobu anglikanskog biskupa u kriptama Vestministerske opatije bile su ispisane sledeće reči:
Dok sam bio mlad i beskrajno maštovit, sanjao sam o tome da promenim svet. Kada sam odrastao i postao mudriji, otkiro sam da se svet neće promeniti, pa sam donekle suzio svoj vidik i odlučio da promenim svoju zemlju.

Ali, i to je, izgleda, bilo neizvodljivo.

Kada sam ušao u godine duboke starosti, u poslednjem beznadežnom pokušaju, odlučio sam da promenimo samo svoju porodicu, one koji su mi bili najbliži. Ali, gle, nisam uspeo da promenim bilo koga od njih.

I sada, dok ležim na samrtnoj postelji, odjednom shvatam: Da sam samo sebe najpre izmenio, onda bih promenio i svoju porodicu.

Njihova inspiracija i ohrabrenje omogućili bi mi da poboljšam svoju zemlju, a, ko zna, možda i čitav svet.

 

Tekst preuzet iz knjige ”Melem za dušu”, Džek Kenfild i Mark Viktor Hansen

Leave a Reply

