Džek Lalejn – Čovek pre svog vremena

Verujem da se većina vas seća dekice sa Top Shop-a, kako pokušava da nam proda njegov sokovnik. E pa taj dekica, je Džek Lalejn. Takođe, siguran sam da niko o njemu ništa nije znao, šta je, ko je, zbog čega je poznat, i zašto baš njegov sokovnik da kupimo.

Reklamirao je samo stvari za koje je verovao da mogu doprineti zdravlju

Pre nekoliko meseci, u ovom svetu kada su informacije na jedan klik mišem, došla je do mene informacija da je Džek Lalejn preminuo u svojoj 96. godini, od upale pluća. Tad mi se upalila lampica i setio se Top Shop-a, njega i sokovnika, i reših da malo istražim ko je bio on ustvari.

Rođen kao Fransoa Henri Lalejn daleke 1914. u San Francisku, do svoje 15. godine je bio prosečan dečko. Do tada, kako on kaže, bio je zavisnik od šećera i džank fuda, inspirisan govorima Pol Brag-a, promenio je svoj život. “Kao klinac sam bio zavisnik od šećera i brze hrane.  Ona me je napravila slabim i besnim . Toliko sam bio bolestan, da sam imao čireve, bubuljice i bio sam kratkovid. Male devojčice su me tukle. Moja majka se molila, cela naša crkva se molila.”

Pošto dela najviše govore o kakvoj se osobi radi, onda će te kroz njih upoznati veličinu Džeka Lalejna:

– 1954. ronio celom dužinom ispod Golden Gate mosta u San Francisku u 40. godini, sa oko 60kg tegova i 2 boce za kiseonik.

-1955. u 41. godini sa rukama u lisicama preplivao od kopna do Alkatraza.

-1956. godine postavio svetski rekord u sklekovima. Uradio je 1033 skleka u 23 minuta, u jednoj TV emisiji.

Sa jednog od njegovih podviga

– Uradio 1000 sklekova i 1000 zgibova za jedan sat i 22 minuta u 45. godini.

-1984. u 70. godini, zavezanih ruku, u okovima, plivao je protiv jake struje i vukao 70 čamaca sa 70 ljudi skoro 2.5 kilometra.

To su samo neka njegova dela, od mnogobrojnih. Dobio je i bezbroj nagrada, ali neverovatna je i priča da je pobedio u neformalnom duelu 21-godišnjeg Arnolda Švarcenegera, u svojih 54 godine, na šta je Arnold rekao: ” Džek Lalejn je životinja!”. Takođe među privma je propagirao i da žene trebaju da vežbaju, osnovao je i prvu teretanu na svetu u Ouklandu, izmislio nekoliko sprava koje se i danas koriste u teretanama širom sveta, imao svoje emisije na televiziji, radio je sa tegovima (kada se mislilo da će se od njih dobiti infarkt i smanjena seksualna želja)…

Na youtube-u se mogu naći njegovi motivišući govori, i kroz njih ćemo se truditi da vam pokažemo da ono što on pripoveda, čak i pre toliko godina, još uvek je efikasno. Čovek koji je vežbao sve do poslednjeg dana života, koji je postigao mnogo toga, mora znati dosta o tome kako dobiti od života ono što želiš… Džek ”Kum fitnesa” Lalejn.

Leave a Reply

